Salvem Fonaments!

22 febrero 2009 at 12:46 pm 18 comentarios

Fa uns dies, Miguel Ángel ens assabentava al seu blog de la intenció de la Conselleria d’Educació de la Comunitat Valenciana de llevar l’assignatura de Fonaments Lèxics del catàleg d’optatives ofertades al Batxillerat. Així es desprén de l’Esborrany que l’Administració educativa va presentar el passat 29 de gener als sindicats de la Mesa Sectorial per tal d’obrir negociacions.

Acostumbrats com estem els de Clàssiques a ser sempre els malparats de les reformes educatives, crec que la nostra primera reacció va ser la d’acceptació com a inevitable de la nova situació. Una més que ens fan, pensarem molts. Dijous passat Concha Ferragut m’envià un correu que li havia fet arribar un company informant-la de l’Esborrany i demanant una mobilització dels companys per tal d’impedir que es consumara l’eliminació d’aquesta assignatura. Tot seguit vaig enviar correus a tots els sindicats que tenen representació a la Mesa Sectorial (fins i tot a alguns que no en tenen) per tal de fer-los arribar la preocupació del professorat de Clàssiques i de pas preguntar  com estava a hores d’ara el tema de la negociació de l’esborrany.

Fins aquest moment només he tingut resposta del STEPV, ben és cert que parle de divendres i no ha hagut temps material de que els sindicats m’hagen pogut respondre. En el correu, Marc Candela, molt amablement, m’explica que la negociació de l’Esborrany no està tancada i que hi ha prevista una nova reunió de la Mesa amb l’Administració l’11 de març on els sindicats plantejaran les esmenes d’acord amb les propostes que els arriben. Què podem fer doncs? Una cosa és clara. Els sindicats només defensaran el manteniment de Fonaments Lèxics si veuen que la proposta està recolçada per molts companys. Cal aleshores omplir estos dies les bústies dels sindicats amb correus on demanem que facen un recolçament de la nostra petició.

I açò és el que us demane, que feu arribar als sindicats una petició d’esmena a l’Esborrany on s’incloga l’oferta de Fonaments Lèxics dins el catàleg de matèries optatives al Batxillerat. Un propose un model semblant al que jo mateix vaig enviar divendres als sindicats, ben entés que qualsevol pot buscar altres formes o models.

A l’atenció de (Nom del Sindicat)

Sóc professor/-ora de _________ i he tingut notícia de que està negociant-se amb la Conselleria d’Educació l’Esborrany de matèries optatives al Batxillerat. Constatant que en aquest esborrany desapareix del catàleg de matèries ofertades la Optativa de Fonaments Lèxics, vull fer-vos arribar la preocupació dels professors i professores de Clàssiques per la nova situació, al temps que us demane el recolçament dels sindicats a la reivindicació que fem per tal de pressionar a la Conselleria perquè reconsidere la seua postura.

Els professors i professores que els últims anys hem donat aquesta matèria estem plenament convençuts  de que Fonaments Lèxics és una ferramenta fonamental per tal de completar la formació de l’alumnat, que aprofondeix en els continguts de la modalitat triada pels alumnes i que és profitosa per als seus estudis posteriors, al temps que amplia les perspectives de la pròpia formació comú. L’assignatura,doncs, seguiria segons el nostre paréixer  el criteri establert a l’esborrany pel qual la oferta de matèries optatives haurà de respondre als diferents interessos, motivacions i necessitats de l’alumnat.

Per altra banda vull que prengueu en consideració les consequències en matèria d’horaris que tindria la desaparició de Fonaments Lèxics. En una plantilla de professors i professores que veu reforma darrere reforma com els Departaments  de Clàssiques van perdent hores, l’horari de molts companys/-yes depén de les 4 hores d’aquesta assignatura per a tindre horari complet. Tenint en compte que en la major part de Centres -diguem-ne els standard, és a dir, 12 + 4 unitats- hi ha en plantilla només un professor de llatí i ú de grec, la pèrdua de les 4 hores de Fonaments duria inevitablement els desplaçament de molts companys quan no la pèrdua del propi lloc de treball.

Demanem, per tant, que en la propera reunió de la Mesa Sectorial els sindicats sigueu sensibles a la preocupació del professorat de Clàssiques i recolceu davant l’Adminitració la petició de reconsideració de llevar aquesta assignatura tot i proposant la  conseqüent esmena.

Atentament
Signat:
Centre:

Potser no servisca per a res, però el que està clar és que si ens quedem de braços creuats no hi haurà cap possibilitat de canviar les coses. Trobe també que és important que aquesta informació arribe al major nombre possible de companys, així que no se m’ocurreix cap cosa millor que dir-te que: PASSA-HO.

Us deixe les adresses electròniques dels sindicats perquè si ho teniu a bé els feu arribar la petició:

STEPV: stepv@intersindical.org
CCOO: inf-ensenyament@pv.ccoo.es
FETE-UGT: fete.sorganiz@pv.ugt.org
CSI-CSIF: ensecv@csi-csif.es
USO: usocv.educacion@uso-cv.org
Anuncios

Entry filed under: Educación, Enseñanza. Tags: .

Educación y latín al otro lado de la vieja Europa Optativas. Carta de la SEEC al Sr. Conseller d’Educació

18 comentarios Add your own

  • 1. Ana  |  22 febrero 2009 en 1:18 pm

    Genial, Domingo, voy a mandarlo ahora mismo. Me consta que algunos estaban preparando varios documentos de rechazo al borrador, pero urge ponerse en marcha cuanto antes.
    Añadiría que también es necesario que Referentes se mantenga para 2º y para todas las modalidades, como está ahora. No vayamos a tener un intercambio y encima tener que agradecer que nos hayan tenido en cuenta.
    Gracias por iniciar la marcha.

  • 2. nihilnovum  |  22 febrero 2009 en 1:23 pm

    Amic, Domingo:
    Em sembla molt encertada aquesta idea.
    Fent ús de les direccions que ens dones ja l’he enviat, afegint alguna cosa de la meua collita, com ara aquestes frases (espere que no et sàpiga mal):
    – la pèrdua de les 4 hores de Fonaments (juntament amb els entrebancs posats a les altres assignatures dels departaments de clàssiques, com a ara la comptetència del Grec I amb les Matemàtiques, la del Grec II amb Geografia i ara Literatura Universal, entre d’altres)
    – Com a cap d’estudis del meu centre sóc conscient del que significa perdre quatre hores d’una matèria pròpia i veure’s obligat a exercir la docència d’altres assignatures, com ara Atenció Educativa o les considerades afins, amb el que açò suposa per a la qualitat de l’ensenyament.
    – Creiem que el professorat de clàssiques, especialment el de Grec, ja ha fet massa sacrificis i ha estat reiteradament menyspreat per les distintes administracions educatives.
    No estem disposats a una nova afrenta.

    Fins ací els meus afegits.
    A veure si aconseguim, al menys, quedar-nos com fins ara. Jo ja ho signava.
    Gràcies.

  • 3. ElenaGP  |  22 febrero 2009 en 7:50 pm

    Gracias por la iniciativa, Domingo, pues yo no estaba enterada. Esperemos que entre todos consigamos algo, o, como dice Miguel Ángel, que nos quedemos como estamos.
    Que Atenea nos guarde!!!!!
    Gracias a ambos,
    Elena GP

  • 4. domingo  |  22 febrero 2009 en 7:54 pm

    Em sembla molt bé, Miguel Àngel. Per suposat cal tenir en compte els canvis a Referents i a Grec. Ara pense que podíem haver consensuat un escrit però el primer que vaig pensar és que calia no perdre temps perquè apenes en tenim. L’important és que fem arribar els escrits als sindicats i vore si hi ha encara una possibilitat perquè es faça marxa enrere.

  • 5. sergi  |  22 febrero 2009 en 10:27 pm

    Molt bona iniciativa. Ara a fer-la córrer.
    Després de llegir l’esborrany també vaig pensar en altres dos punts:
    1.De poc ens servirà tindre més assignatures optatives si no canvia la filosofia “numèrica”: és aberrant el nombre mínim d’alumnes per poder donar una assignatura i, més encara, el nombre màxim d’optatives que poden ofertar els centres (el doble que els grups de batxillerat: un gran nombre d’instituts es quedaran, doncs, ofertant només les d’oferta obligatòria).
    2.Heu vist que han obert Referents clàssics a altra especialitat?

    En fi, demà em pose a fer circular el tema.

    Salutem!

  • 6. Ramon Torné Teixidó  |  23 febrero 2009 en 8:47 am

    Professor de clàssiques: espècie en via d’extinció per voler dels mandataris.

  • 7. virginia  |  23 febrero 2009 en 11:19 am

    Gràcies, Domingo per facilitar-nos la informació de les adresses; ara mateix he enviat els meus corresponents e-mails a les organitzacios sindicals.
    Ojalà s’arreglen les coses.

  • 8. santi  |  23 febrero 2009 en 6:49 pm

    T’agraïm enormement, Domingo, la feina.
    Envie ara mateix el teu escrit, amb els afegits dels companys i li done eixida al blog al tema per a major difusió. Si ens movem podrem parar-ho.
    Ánims

  • 9. Ana  |  23 febrero 2009 en 7:39 pm

    Acabo de recibir respuesta de Marc Candela sobre la reunión, que han postpuesto al 7 de abril. Adjunta un documento con las correcciones que el sindicato propone, donde han añadido Fundamentos pero ¡ojo! en su propuesta aparece:

    – Ofertar en 1º Referentes y Fundamentos
    – Referentes continúa adscrito a Geografía e Historia
    – Fundamentos se atribuye también a Castellano y Valenciano.

    Le he vuelto a escribir para que reconsideren esos puntos. Sería conveniente que lo tengáis en cuenta para seguir dando la paliza.

    Perdona que utilice este espacio, Domingo, pero creo que es el que está centralizando el debate y donde estamos remitiendo a los que quieren hacer algo.

    Seguimos.

  • 10. domingo  |  23 febrero 2009 en 7:57 pm

    Muy interesante la información, Ana. Que se retrase la reunión es positivo, nos da más tiempo, pero es preocupante el tema de la adscripción y que Referentes pase a 1º.
    Tal vez deberíamos organizarnos. Hacer un escrito-modelo con todos los puntos que habéis apuntado e intentar movilizar a todos los profes de la Comunitat. Supongo que Concha Ferragut, que tiene los correos de los profes de latín, nos podría echar aquí una mano. El tema de los de griego, no sé. Si se os ocurre algo, proponedlo.
    Podemos

  • 11. sergi  |  23 febrero 2009 en 8:06 pm

    He rebut el mateix correu que Ana, i els he tornat a escriure matisant les qüestions. A més, he afegit allò del nombre mínim d’alumnes i la manera de decidir el nombre de grups d’optatives (aquesta esmena sí que l’han recollida).
    Ala pues!

  • 12. sunny molina  |  23 febrero 2009 en 8:21 pm

    M’alegra saber que, almenys un sindicat ha reaccionat als nostres precs. Seguim intentant-ho. He rebut també el mail de Marc Candela. En lloc de propostes vàries, estaria bé fer un escrit consensuat i enviar-lo en representació de tots.

  • 13. Chino quieles aloz, dos tazas « Nihil sub sole novum  |  24 febrero 2009 en 4:50 pm

    […] para la Ciudadanía en inglés, en plena pataleta de los profesores de clásicas por la pérdida de optativas en bachillerato, ¿ahora nos dice el conseller que se va a implantar el chino en los institutos […]

  • 14. Tere Chacón  |  24 febrero 2009 en 7:08 pm

    Hola! Soy profe de clásicas. Me he tomado la libertad de entrar en tu blog pues me han llegado noticias de toda esta movida gracias a Sergi Ferrús y Ángela Roig. Mi primera idea ha sido enviar a los sindicatos el primer modelo que has elaborado, pero estoy de acuerdo con el comentario de Sunny sobre la necesidad de redactar un documento consensuado que englobe todas las cuestiones que nos afectan: Fundamentos, Referentes, niveles, habilitaciones…

  • 15. domingo  |  24 febrero 2009 en 7:37 pm

    En ello estamos, Tere. De entrada lo importante es conocer todas las aportaciones de los compañeros para poder consensuar un documento que recoja todos los puntos que nos afectan y nos preocupan. El hecho de que se haya retrasado la reunión con los sindicatos nos da algo de margen para elaborar este documento y hacerlo llegar a los profes. Gracias por tu interés.

  • 16. Mayte Alonso  |  25 febrero 2009 en 2:33 pm

    hola Domingo: me cuelo en tu blog, si me lo permites, para aportar mi opinión. soy profe de Griego y además interina. si a los q tenéis plaza definitiva se os presenta mal, imaginad al resto de los mortales. no intento justificarme, pero es otra realidad más a tener en cuenta. está muy bien lo del consenso, no vayan a pensar q por ser pocos vamos a dejar de movernos por defender lo nuestro.
    un saludo.

  • 17. elias  |  28 febrero 2009 en 4:51 pm

    Hola amics blogosferos,
    m’ha arribat la informació de l’esborrany de les matèries optatives per al Batxillerat gràcies a Sergi Ferrús, i ja estic passant la informació a altres companys/-yes, a més de la teua propuesta, Domingo, d’enviar als sindicats el model fet per tu.
    També estic d’acord de fer movilitzacions per part dels professors/ores de llengües i cultura clàssiques, com ha dit Sunny.
    Si no fem res acabarem oblidats !
    Salutem!

  • 18. domingo  |  28 febrero 2009 en 5:21 pm

    Gràcies, Elias, pel teu interés.
    Anem a moure’ns, ara de moment hi ha una petició d’entrevista del Dr. Melero com a repressentant de la SEEC amb el Conseller per a exposar-li les nostres reivindicacions, però si vegem que aquestes no són ateses tenim preparada una bateria de mesures i començarem a mobilitzar-nos. No anem a permetre es desmantelament de les Clàssiques sense donar batalla. Salutem plurimam et tibi!

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Follow La túnica de Neso on WordPress.com
logoblog2.gif
Licencia de Creative Commons
Este blog está bajo una licencia de Creative Commons.

Twitter

Reunificación de los Mármoles del Partenón

"Hacemos un llamamiento a todos aquellos que en el mundo creen en los valores e ideas que surgieron a los pies de la Acrópolis a fin de unir nuestros esfuerzos para traer a casa los Mármoles del Partenón". Antonis Samaras, Ministro de Cultura de Grecia

Tempestas

CALENDARIO

febrero 2009
L M X J V S D
« Ene   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Archivos

Inscriptio electronica

Amici Chironis

Apasionados del mundo clásico

Suscríbete a esta fuente


A %d blogueros les gusta esto: